ClickCease
Slider

EGR VĀRSTS UN EGR DZESĒTĀJS

Image

Kvalitatīvs pilnais izplūdes gāzu recirkulācijas vārsta (EGR) un tā dzesētāja darbspēju atjaunošanas vai  atslēgšanas serviss vieglajām un kravas automašīnām, kā arī industriālajai tehnikai. Problēmu risinājumi, ko nodrošina pieredzējuši jomas speciālisti.

VEICAM PILNU AR EGR VĀRSTU SAISTĪTO DARBU KOMPLEKSU

BOJĀTA EGR VĀRSTA DIAGNOSTIKU

Precīza sistēmas bojājuma iemesla atrašana un tās darbspēju atgriešana.

MEHĀNISKO TĪRĪŠANU

Nobloķēta EGR vārsta tīrīšana un tā darbspēju atjaunošana.

EGR ATSLĒGŠANA

Pilns darbu komplekss, ieskaitot mehānisku izplūdes gāzu pievada bloķēšanu (vai pilnīgu EGR vārsta noņemšanu) un dzinēja vadības bloka pārprogrammēšanu.

EGR DZESĒTĀJS (SILTUMMAINIS)

Noplūstoša EGR dzesētāja problēmu novēršana vai pilnīga dzesētāja noņemšana ar speciāli izgatavotu aizdaru uzstādīšanu.

Zemāk ir pieejams detalizēts sistēmas, tās bojājumu iemeslu un problēmu novēršanas variantu apraksts, kas palīdzēs izvēlēties nepieciešamo procedūru. Nav laika lasīt? Vienkārši piezvaniet vai uzrakstiet mums, un mēs palīdzēsim jums izvēlēties optimālo variantu.

SĪKĀK PAR EGR VĀRSTU

EGR vārsta pielietojums

Visos modernajos dīzeļdzinēju automobiļos ir uzstādīts izplūdes gāzu recirkulācijas vārsts, ko parasti sauc par EGR (Exhaust Gas Recirculation) vai AGR. Šis mehānisms vienlaikus ir gan ieplūdes, gan arī izplūdes sistēmas  daļa, un tas ir paredzēts, lai samazinātu degmaisījuma degšanas temperatūru cilindrā (uz samazināta skābekļa daudzuma rēķina). Mērķis: samazināt NOx (slāpekļa oksīdu) daudzumu izplūdes gāzēs un uzlabot ekoloģiskos rādītājus. Tāpat notiek atkārtota izplūdes gāzu dedzināšana dzinējā, kam, teorētiski, būtu labvēlīgi jāietekmē ekoloģiju.

Strādā vienkārši - daļu izplūdes gāzu vārsts virza no izplūdes uz ieplūdes kolektoru, kur tās tiek samaisītas ar tīru gaisu un atkal nonāk dzinējā.

Image

Problēmas ar EGR vārstu

Neskatoties uz šķietamo EGR vārsta vienkāršību, EGR ir pietiekami sarežģīts un jutīgs mehānisms. Tas strādā ļoti šaurā apgriezienu un slodžu diapazonā, un nekorekta tā darbība izraisa būtiskas problēmas. Bojāta vārsta pazīmes:

  • Simbols "Check Engine" instrumentu panelī (tāpat arī spirāle VAG grupas automobiļos).
  • Automobilis sāk stipri raustīties, dūmot, slāpt. 
  • Strauji pazūd uzrāviens vai arī ir pastāvīgi rāvieni, uzņemot ātrumu.
  • Rāvieni ar aukstu dzinēju, kas pazūd pēc uzsilšanas, vai arī otrādi - rāvieni ar karstu dzinēju, kamēr ar aukstu viss ir normāli.
  • Netīrumu veidošanās dzinēja ieplūdes sistēmā.
  • Straujš degvielas patēriņa pieaugums.

Kāpēc EGR pārstāj strādāt?Viss ir vienkārši - 90% gadījumu tas aizsērējas ar sodrējiem un nosēdumiem, ko satur izplūdes gāzes.. Citiem vārdiem sakot, bojāšanās iemesls - tie ir netīrumi, kuru vārsts rada pats dzinēja iekšpusē. Atlikušie 10% gadījumi ir saistīti ar nolietojumu vai EGR elektroniskās daļas problēmām. No kurienes rodas netīrumi? Daļa dzesētājā atdzesēto izplūdes gāzu nokļūst atpakaļ ieplūdes kolektorā, un tieši dzesēšanas laikā sāk veidoties bieza sodrēju kārta. Tieši EGR ir tas, kas rada visu netīrību, kuru var redzēt ieplūdes kolektorā, un tas būtiski pasliktina dzinēja jaudas īpašības, kā arī bojā tauriņvārstu darbību ieplūdes kolektorā. Tāpat vairumam EGR vārstu ir savs radiators (dzesētājs), kas paredzēts iekļūstošo izplūdes gāzu dzesēšanai - tas sāk tecēt un izraisa pastāvīgu dzesēšanas šķidruma noplūdi. Kā redzams, minētais vārsts rada pietiekami daudz problēmu.

Image

EGR PROBLĒMU RISINĀŠANAS VARIANTI

Bojātā vārsta nomaiņa pret jaunu

Visvienkāršākais variants - veikt bojātā EGR vārsta nomaiņu pret jaunu. Pluss - sistēma atkal strādās. Mīnusi - visi izplūdes gāzu netīrumi gluži kā iepriekš nokļūs dzinējā un aizsērēs ieplūdes kolektoru, problēmas atkārtošanās nākotnē, dažu modeļu cena var būt augstāka par 1000 eiro, bet daļai automobiļu sarežģītības dēļ šī vārsta maiņa var maksāt ļoti dārgi. Tāpat dažos automobiļos ir 2 vārsti, un tādos gadījumos ir nepieciešama abu šo vārstu maiņa vienlaicīgi.

EGR mehāniskā tīrīšana

Otra problēmas risināšanas metode - veikt dziļo attīrīšanas procesu, pielietojot speciālo ķīmiju. Tādā veidā tiek panākta pilnīga vārsta darbspēju atjaunošana (gadījumā, ja bojājumu izraisījis aizsērējums). Šīs procedūras cenas ir atšķirīgas, un tās ir atkarīgas no vārsta konstrukcijas un tā noņemšanas/uzstādīšanas sarežģītības. Process tiek veikts, pilnībā demontējot vārstu. Plusi - darbspēju atjaunošana, mīnusi - atkārtotas problēmas rašanās nākotnē, netīrumi turpina iekļūt dzinējā.

EGR vārsta atslēgšana vai noņemšana

Šis ir visefektīvākais un ilgmūžīgākais problēmas risināšanas veids.  Noņemot vai bloķējot EGR vārstu, tiek veikta pilnīga šīs sistēmas atslēgšana, vārsts tiek mehāniski bloķēts aizvērtā stāvoklī (ja nepieciešams) un tiek veikta dzinēja vadības bloka pārprogrammēšana darbam bez šīs sistēmas. Pluss - jūs uz visiem laikiem atrisināt problēmas, kas ir saistītas ar šo mezglu, jūsu dzinējā nokļūst tīrs gaiss, ieplūdes kolektorā, uz vārstiem un cilindru - virzuļu grupā vairs nav netīrumu un nosēdumu, nedaudz palielinās arī jauda, jo tiek sadedzināts tīrs degmaisījums bez izplūdes gāzu piejaukuma. Mīnusi - NOx paaugstināšanās, dažos gadījumos tāpat ir nepieciešams noņemt arī DPF kvēpu filtru. Pārējais (dūmi, nespēja iziet TA u.tml.) - šāda veida problēmas ir nekvalitatīva darba sekas, par ko mēs pastāstīsim sīkāk. Tāpat EGR vārsta atslēgšanas priekšrocība ir tajā, ka rodas iespēja atrisināt problēmu ar EGR dzesētāju uz visiem laikiem, to pilnībā noņemot.

Pilnīga EGR vārsta un dzesētāja noņemšanas piemērs.

EGR vārsta atslēgšana: Ekoloģija, Melni dūmi, Tehniskā apskate

Daži sastopas ar problēmām pēc EGR vārsta noņemšanas - auto sāk stipri dūmot, parādās kļūdas, grūtības ar tehnisko apskati. Problēma rodas nevis tāpēc, ka ir noņemts EGR vārsts, - šādas problēmas ir rezultāts, kāds rodas pēc vēršanās pie diletantiem pēc principa "kur lētāk, tur arī braukšu". Vēršoties pie speciālistiem, jūs esat garantēti pasargāti pret tādiem "bonusiem". Ir milzīga atšķirība starp pielāgošanu pie speciālistiem, kas izmanto pārbaudītus, sertificētus risinājumus, un neprofesionāļiem, kas izmanto "atslēdzējus" un dažreiz vispār nesaprot, kas un kā ir jādara. Pārtaisīt darbu pēc šāda "servisa" nereti izmaksā pāris reizes dārgāk, nekā visu izdarīt pareizi jau sākotnēji.
Ekoloģija: pretēji izplatītajam viedoklim, EGR atslēgšana praktiski neietekmē NOx paaugstināšanos. Pirmkārt, to daudzums ir tieši atkarīgs no degvielas kvalitātes - citiem vārdiem sakot, ja degvielu lies "no mucas", tad automobilis ar strādājošu EGR vārstu būs mazāk ekoloģisks nekā auto bez EGR, taču ar kvalitatīvu degvielu bākā. Otrkārt, EGR vārsts nestrādā visu laiku - tas funkcionē šaurā apgriezienu diapazonā (parasti no 700 līdz 2000), bet visu pārējo laiku tas ir aizvērts un neveic NOx samazināšanas funkcijas. Treškārt: EGR vārsts sāk atvērties tikai, kad dzinējs sasniedz 50 - 60 grādu temperatūru, līdz tam brīdim tas ir aizvērts jebkuros apgriezienos, tādēļ gadījumā, ja automobilis tiek izmantots nelieliem izbraukumiem pilsētā, 90% laika vārsts neveic NOx satura samazināšanas funkciju. Citiem vārdiem sakot: savu "ieguldījumu" ekoloģijā veic automobiļu īpašnieki, kuri ilgi stāv korķos, lej izcilu degvielu un nedarbina dzinējus augstāk par 2000 apgriezieniem.
Tehinskā apskate: nekādas problēmas ar TA iziešanu ar atslēgtu EGR vārstu rasties nevar - tas tāpat pilnībā aizveras pat automašīnā ar neatslēgtu vārstu, kad TA darbinieks spiež gāzes pedāli un sasniedz par 1800 augstākus apgriezienus. Tādēļ šajā situācijā tiks iegūti tie paši rādītāji, kādi ir automobilim ar strādājošu EGR.
Melni dūmi, rāvieni, grūdieni u.tml. problēmas pēc noņemšanas: tas ir tikai to cilvēku kompetences jautājums, kas veikuši vārsta atslēgšanu. Pēc pareizi paveikta darba nekādas problēmas nerodas.

Image

Izejam TEHNISKO APSKATI bez KVĒPU FILTRA UN EGR VĀRSTA

Grūti izvēlēties vai vēlaties pierakstīties uz servisu?

© 2020 MODS.LV. All Rights Reserved.